tirsdag 9. april 2013

"Dagboken" - Nicholas Sparks

Jeg leste et titalls sider i "The Casual Vacancy" av J.K, men ble aldri særlig grepet av historien, derfor la jeg den tilbake i bokhylla. Har lest flere annmeldelser som sier det tar litt tid å komme inni historien, men det orker jeg ikke å bruke tid på nå. Kanskje jeg plukker den opp til en senere annledning.

Men til min store gled fant jeg "Dagboken" av Nicholas Sparks gjemt i bokhylla, og den står på leselisten min, derfor var det bare å sette i gang! Jeg har sett filmen, så vet jo hva den går ut på, men artig å lese boken for det.

Boken handler om Allie og Noah, som tilbringer en fantastisk sommer sammen som unge. Historien dreier seg rundt forholdet deres og tingene som holder de adskilt. Det er en veldig enkel bok, både enkelt skrevet og uten et særlig komplisert plott. Den er bare 182 sider og det er ikke akkurat mange overraskende øyeblikk. Men det er heller ikke meningen, den skal være enkel og lettlest.

Jeg likte boken ganske godt, det var en koselig bok som gikk unna på tre dager. Nicholas Sparks er selve klisjèmesteren, og han prøver ikke å unngå de heller. Så det blir litt voldsomt for en realist som meg, men likevel så er det hyggelig å lese en såpass rørende og romantisk bok innimellom også.

Jeg kan anbefale boken til de som likte filmen og til de som er veldig glad i romantiske bøker. Er det en higer etter spenning, tror jeg du burde finne deg en annen bok ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar